Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zakup pierwszej butelki z najwyższej półki
#1
No więc tak... Przymierzam się do pierwszego zakupu (mam nadzieję nie ostatniego) butelki z prawdziwego zdarzenia. Butelki która np postoi 10-20 lat i zostanie wypita na okrągłe urodziny lub inną duża okazję. (narodziny potomka? - to chyba bliżej niż 10 lat Wink ) ale znacie zamysł.

Po głowie chodzi: Karuizawa (szok cenowy), Port Ellen, Brora... czyli zamknięte destylarnie. A może Glenfarclas z jakichś staroci? A może jakiś nowy wypust typu Caol Ila 30? Nie wiem, szukam, chciałbym porady.

Wielkim plusem zakupu byłoby gdyby butelka:
- miała 30 lat bo to mój wiek obecny i powód dla którego chce wydać złotówki by na 40 urodziny móc skosztować czegoś doskonałego.
- rocznik 1984 - rok moich urodzin. Rocznik jeśli chodzi o whisky trudny. Mało jest wypustów z 1984r. Swoją drogą ciekawe czemu?

Charakter whisky...
Jestem niestety początkujący. Choć po wypiciu kilkudziesięciu różnych whisky zaczyna się wyklarowywać kierunek...
- Islay, torf, dym, sól ale...
- sherry ale głównie Pedro Ximenez... np Lagavulin 1997 PX jest jak dla mnie rewelacyjną whisky. Początkujący jestem więc to się może zmienić. Nie doceniałem jakiś czas temu sherry. Wolałem sól, torf i kompletny brak słodyczy. To się zmienia.
- butelkowanie... chyba oficjalne bo z racji zawodu przykładam sporo wagi do wizualnej kwestii... Np Caol Ila 30 wyglada pięknie. Glenfarclasy z drewnianych boxach - rewelacja! To nie jest jednak wymóg. Jakość tu jest najważniejsza. ALE! też Samaroli ma piękne wydania, seria Artist od LMDW!!!

Zakup...
- Kupowałem whisky w różnych miejscach. Sklepy PL nie dysponują z reguły tego typu wypustami ale mamy tu użytkowników siedzących w temacie więc kto wie?
- Sklepy UK - mam konta chyba wszędzie gdzie jest opcja wysyłki do PL ale ceny bywają różne. Na MOM czy TWE przesyłki dość tanie co jest plusem ale przy takim zakupie nie ma to większego znaczenia,