Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barek początkującego
#1
Witam wszystkich,

Jestem totalnym początkującym jeśli chodzi o whisky, udało mi się wygospodarować miejsce na barek który chciałbym zapełnić Smile
Jestem wielkim fanem whisky dymnych i torfowych, zaczęło to się od Lagavulina ale teraz wciągnął mnie Laphroaig.
Generalnie mój plan polega na tym aby co miesiąc kupować jedną whisky w cenie do 160/170 pln, głównie na początku chciałbym mieć pełną półkę dymnej/torfowej whisky głównie z Islay i poniżej chciałbym zaprezentować moją listę, powiedzcie co sądzicie, czy coś wymienić/wyrzucić, lub coś dodać.

Mój plan:
1. Laphroaig 10 - kupione
2. Finlaggan the original peaty - kupione
3. Talisker 10
4. Caol Ila 12
5. Bowmore (tutaj nie wiem 12 czy small Batch)
6. Ileach peated islay malt
7. Ardbeg 10 (trochę drożej ale mimo wszystko półka by była nie pełna bez tego)
8. Lagavulin 16 ( jak wyżej)
9. Benromach Traditional (Trochę inna bajka, ale to ze względu na produkcje)

Co sądzicie?

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#2
Jeśli koniecznie chcesz barek z pełnymi butelkami to polecam rozważyć inna wersję.
Skoncentruj się na 3-4 najlepszych butelkach z tej listy a pozostałych 5-6 zamień na 1-2 z wyższej lub troszkę wyższej półki.
Np. T10, A10, L16 i do tego Uigedail i Lagavulin 12 CS (tego ostatnią wersję można akurat dostać w rozsądnych cenach).

Ardbega 10 jak poszukasz też można znaleźć za 150 a nawet mniej tak nawiasem mówiąc a np Laphroaig 10 był ostatnio w Tesco za 120.
Odpowiedz
#3
Ja bym dorzucil Laphroaig Quarter Cask
Odpowiedz
#4
Cześć,