Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Brora i Port Ellen do otwarcia
Po pierwsze dzień dobry wszystkim na forum, to mój pierwszy wpis "merytoryczny".

W całym tym zamieszaniu chyba ważna jest wypowiedź DIAGEO "The decision is partly a response to those demands from existing enthusiasts but it also reflects the strong growth in the single malt Scotch market and the opportunity to create new generations of whisky consumers." Wydaje się, że z legendą ten ruch nie ma nic wspólnego - ktoś po prostu policzył, że jak skończą się zapasy PE albo BRORY, to inny gracz/destylarnia zgarnie ten segment rynku i profity płynące z entuzjastów whisky i nowych generacji konsumentów. W ciekawym artykule na scotchwhisky https://scotchwhisky.com/magazine/in-de ... -analysis/ pokazane jest oderwanie się cen tych wypustów od realiów rynku oraz brak "możliwości zarobienia" na tych edycjach (oczywiście, jeżeli ktoś śledzi rynek - większość uważa, że to świetna lokata kapitału) - cytując ten artykuł "Furthermore, a year after their launch, not one of the 2014 Special Releases had sold at its original price or higher on Scotchwhiskyauctions.com."

Potrzeba została wykreowana przez rynek, legenda tych destylarni trwa, nowe generacje smakoszy whisky są wychowywane (patrząc na to co się dzieje na rynku Whisky SM, nikt już nie popełni błędu zaniechania i doprowadzi do załamania popytu na skalę lat 80 lub 90 ubiegłego wieku) i przygotowywane do konsumpcji - rachunek jest prosty - trzeba destylować. A że będzie to ta sama whisky niech nikt nie wątpi, gdyż (cytuje za artykułem https://scotchwhisky.com/magazine/in-de ... and-brora/):
1) In the case of Brora, the existing, derelict buildings will be used, and the two stills (which remain there) will be refurbished and recommissioned; worm tubs will be installed again.
2) For Port Ellen, the work needed is more drastic: a new building will be constructed in the courtyard between the maltings and the old warehouses, and a pair of new stills and condensers built and installed. Diageo says it has ‘detailed drawings’ and records of the old equipment to help this proces Big Grin .
3) ‘We’ve got enough production records to know how these places were being run in the 1980s, and people still on the payroll who worked on those distilleries, so we can use that wisdom,’ says Dr Morgan.

I kto będzie z tym dyskutował Smile. Myślę, że dziś na rynku whisky (tym kontrolowanym przez wielkich graczy) obowiązuje zasada pareto - 80 % ceny whisky bierze się z opowieści/marketingu itp., 20 % to rzeczywisty koszt - i tak pewnie będzie w tym przypadku. Pozostaje mieć nadzieje, że będzie to po prostu dobra whisky, czy warta swej ceny to się pewnie okaże.
Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości