Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Łagodna Irlandzka whiskey, co polecacie?
#1
Witam jestem początkujący ,ale z tych sklepowych spróbowałem już wszystkiego. Chciałbym kupić na spróbówke jakieś butelki po 100ml z 5 rodzajów może mi coś podejdzie i kupie 1l.
Najważniejsze ,żeby była łagodna w smaku :p

Pozdrawiam,
Zbylek
Odpowiedz
#2
napisz co znaczy lagodna Smile
czy np. wodka jest lagodna? dla mnie zdecydowanie nie, bo aby schowac alkohol potrzebne sa garbniki kubkow smakowych (taniny drewna) plus estry, fenole, aldehydy... troche glukozy/slodyczy jeszcze pomoze... nie wystarczy potrojna destylacja z waskim sercem i wyjalowiona beczka, a nawet czas maturacji tu niewiele zmieni.
wybral bym raczej jakas szkocka SM z beczki po Sherry PX, albo np. Sauternes. z tanich podstawek np. Glenmorangienie Lasanta czy Nectar D'or.
szalu nie bedzie, ale i nie bedzie nudnej blendowej lekkosci, a bedzie lagodnosc i jakis tam aromat. "jakis tam" w porownaniu z wyzszymi polkami, ale powalajacy wiekszosc whisky Irlandzkich i pewnie wszystkie whiskey w tej grupie cenowej.
w dziale z samplami znajdziesz kolegow, ktorzy maja zawsze kilkadziesiat niezamknietych podstawek.
edit: jesli powyzsze "nie na temat", to sorry. nie twierdze, ze lubie/rozumie irlandzka.
życie jest zbyt krótkie, aby pić kiepską whisky
Odpowiedz
#3
Cześć,
Jak chcesz coś spróbować to mam spory wybór butelek z których mogę podzielić się samplami, poniżej link do spisu tego co mam.
Rozumiem że mają być łagodne, ale czy koniecznie irlandzkie?
Tak jak napisał Paweł, na pewno dużo ciekawszych łagodnych znajdziesz wśród szkockich, właśnie Glemorangie, Glenfarclas, Glenfiddich (np 15YO), Glendronach, ale też bardzo ciekawe łagodne można znaleźć wśród bardziej 'egzotycznych', np whisky japońskie, tajwański Kavalan, indyjski Amrut albo Paul John.. Jest co odkrywać Smile